Bir Yukarı Bir Aşağı: Zagreb

Avrupa Rüyası Blog

Avrupa Rüyası otobüsümüzle artık dönüş yoluna geçtik desem de gezmeye, yeni yerler görmeye devam ediyoruz. Slovenya’nın o güzel şirin başkentinden sonra şimdi de Hırvatistan’ın başkenti Zagreb’i geziyoruz.

Zagreb şehir merkezi, “Yukarı Şehir” ve “Aşağı Şehir” diye iki ayrı bölgeye ayrılmış. Biz gezmeye Ban Jelacic Meydanı ile başlıyoruz. Meydana ismini veren Ban Jelacic heykeli meydanda gözümüze çarpıyor. Meydanı gezdikten sonra merdivenleri çıkarak Dolac pazarına doğru ilerliyoruz. Fakat biz vardığımızda akşamüstü olduğu için tezgahlar kalkmış ve temizlik başlamış. Bu nedenle taze ve yerel ürünlerin satıldığı bu pazarı görememiş olduk (sağlık olsun).

Buradan yürümeye devam ettiğinizde karşınıza tüm ihtişamı ile Zagreb Katedrali veKaptol Meydanı çıkıyor. Katedralin tarihi 1093’e kadar gidiyor. Kuleleri restorasyonda ama yine de karşıdan bakınca çok heybetli görünüyor. Katedralden çıkıp Kaptol’den kuzeye doğru yürümeye başlıyoruz. Aşağıya devam ettiğinizde kafe ve restoranlar başlıyor. Tkalciceva caddesine çıkarsanız eğer bizim gibi siz de Zagreb’in barlar sokağını keşfetmiş olursunuz.

Biz buraya oturmak yerine dolaşmaya devam ediyoruz. Gradecbölgesine, şehrin doğu kapısına geliyoruz Bu kapıdan geçince Markov Meydanı’na geldik ve meşhur St Mark Kilisesi’ni gördük. Gerçekten de çatısında yer alan rengarenk kiremitleriyle çok güzel bir yapı burası. Bu meydanda ayrıca parlemento ve başkanlık sarayı binaları da bulunuyor.

Bu güzel kiliseyi ve meydanı da gördükten sonra acıktığımızı hissediyoruz ve az önce arkamızda bıraktığımız sokağa geri dönüp bişeyler yemek için oturuyoruz. Bu şehiri de keşfettik şimdi nereye gitsek? Zaten bizi Avrupa Rüyası otobüsümüz her yere götürüyor. Bu turun son zamanları da olsa yine de gezmek, yeni yerler keşfetmek çok güzel. Size de Avrupa Rüyasını tavsiye ediyoruz.